Απολογισμός…

Τώρα που η σχολική χρονιά έφθασε επίσημα στο τέλος της, με την έναρξη των πανελλαδικών και ενδοσχολικών εξετάσεων, αισθάνομαι την ανάγκη για αποτίμηση της όλης προσπάθειας που επιχειρήθηκε με τη δημιουργία του παρόντος ιστολογίου.

Η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησα με μεγάλο – ίσως και υπέρμετρο – ενθουσιασμό, αγνοώντας τα προβλήματα που θα ανέκυπταν στην πορεία. Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι ο ενθουσιασμός των μαθητών δεν είναι πάντα δεδομένος ούτε είναι εύκολη υπόθεση η κινητοποίησή τους. Ωστόσο, αν κρίνω απο τον αριθμό των επισκέψεων στο ιστολόγιο (πάνω από 4000), από τα σχόλια αλλά και από μια μικρή έρευνα μεταξύ των μαθητών μου(σε σύνολο 28 μαθητών οι 23 θεώρησαν ιδιαίτερα σημαντική αυτήν την προσπάθεια), σε γενικές γραμμές, ένας πρώτος στόχος επιτεύχθηκε! Ποιος στόχος; Η επιθυμία μου να αποδείξω στους μαθητές μου ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων – που, σε πολλές περιπτώσεις, θεωρούνται βαρετά – ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι χρήσης του διαδικτύου – εκτός από το facebook(!) – και τέλος, ότι μπορούν και πρέπει να εκφράζονται ελεύθερα στα πλαίσια των σχολικών μαθημάτων και όχι να διατυπώνουν απόψεις αρεστές στον καθηγητή. Σαφώς και υπάρχουν πολλά που δεν έγιναν ή θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα, ωστόσο το «άνοιγμα» του μαθήματος εκτός των τεσσάρων τοίχων της σχολικής αίθουσας πραγματοποιήθηκε, νομίζω, σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό.

Στο σημείο αυτό, παραθέτω κάποια σχόλια για το ιστολόγιο από τους ίδιους τους μαθητές: «ναι είναι σημαντικό. Είναι ένας τρόπος κινητοποίησης των μαθητών, αφού για πολλούς είναι δύσκολο να λειτουργήσουν μέσα στο σχολικό περιβάλλον»  ή «ναι, γιατί είναι κάτι καινούριο και ευχάριστο. Εκτός από αυτό έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε σχόλια και δημοσιεύσεις από παιδιά και από άλλες τάξεις» ή «[…] είναι ωραίο, όταν μπαίνεις σε ένα site και βλέπεις εργασίες δικές σου αλλά και των φίλων σου» ή «[…] οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα ο ένας από τον άλλον μέσω των σχολίων και βρίσκουν τυχόν κοινά ενδιαφέροντα» και τέλος, » οι μαθητές έχουν πολλές πηγές πληροφόρησης και μπορεί να το βρίσκουν διασκεδαστικό επειδή είναι στον υπολογιστή και όχι με τον κλασσικό τρόπο στην τάξη».

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους συναδέλφους μου, Βασίλη Συμεωνίδη, για την ενθάρρυνση και στήριξη, μακρυά από μικροσυμπλέγματα και ανταγωνισμούς, Κατερίνα Παπαδοπούλου, για τις ιδέες της και την πρόωθηση του blog στους μαθητές της και Χριστίνα Παπαγγελή, για τη «διαφήμιση» του ιστολογίου σε τεύχος της εφημερίδας του σχολείου μας. Τέλος, ευχαριστώ πολύ τον φίλο, ποιητή και μεταφραστή, Δημήτρη Αθηνάκη για τη συμπαράστασή του, κυρίως σε θέματα τεχνικής φύσεως.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s